Ledenvergadering 2013: financieel te kort en veel jubilarissen

Op 25 september 2013.

nieuwsMaandag 24 september stond in de agenda voor de jaarlijkse algemene ledenvergadering van Voorwaarts. Voorzitter Gerhard Aalderink memoreerde dat de vereniging een prachtige opwaardering van het sportpark heeft gekregen. Door het kunstgrasveld is de hele zomer voetbal of voetbaltraining mogelijk, doch maakte hij zich ook zorgen over het vandalisme op het sportpark die hand over hand toeneemt. De aanleg van het kunstgrasveld heeft ook een financieel gevolg voor de vereniging die met allerlei acties en steun zo snel mogelijk zal worden opgelost. Echter is het dak van het clubhuis ook dringend aan vervanging toe voor welke de kosten zijn

beraamd op 20.000 euro.

Afscheid en stoppen

Op bestuurlijk niveau nam Berthil Krikken na 17 jaar afscheid en wordt opgevolgd door Natasja Mulder, de eerste vrouw in het bestuur van Voorwaarts. Ook gaf secretaris Ronald de Jong te kennen na dit seizoen te zullen stoppen met zijn functie. Voorwaarts zal daarmee op zoek moeten naar een nieuwe secretaris. Verder heeft Gerwin Bosch aangegeven volgend seizoen te stoppen met zijn functie als materiaal- en terreinfunctionaris, er zal daarvoor een vervanger moeten worden gevonden. Bert Protzman heeft inmiddels zijn functie als PR medewerker neergelegd en ook daarvoor zal een nieuw persoon voor moeten worden gevonden, zijn taken worden nu (tijdelijk) door anderen ingevuld.

Bestuursbeleid

Bij het bestuursbeleid werden de 10 doelstellingen doorgenomen waarbij hier en daar enige aanpassing zal moeten worden uitgevoerd. Het bestuur vraagt daarom leden om een werkgroep te vormen om deze doelstellingen te actualiseren. Het plan van de kantinecommissie is in een afrondende fase, de wens om elke werkdag open te zijn staat daarmee voorop. Voor de kritische kanttekeningen die er waren werden beterschap beloofd.

Op het voetbaltechnische vlak werd aangegeven dat bijna alle huidige trainers gediplomeerd zijn en er veel nieuwe jonge trainers zijn gevonden voor dit seizoen. Door middel van begeleiding van jonge trainers en techniektraining dit seizoen te hervatten hoopt Voorwaarts een dreigend niveaudaling te kunnen voorkomen.

Er waren veel jubilarissen. Gerjan Aalderink, Marcel Klos, Derek Nijboer, Richard peters, Hans Schoemaker, Henk Snoeijink en Johan Vos waren 25 jaar lid, Gerrit Aalderink en Sietse Vos 40 jaar en Henk Bakhuis, Wim Smit en Joop Snippe maar liefst 50 jaar. Helaas waren bijna de helft van deze jubilarissen niet aanwezig op de vergadering.

Er is voor dit jaar een financieel te kort ontstaan, mede door de aanleg van het kunstgrasveld, die de vereniging in het huidige seizoen probeert te dichten. Voorwaarts vraagt iedereen om daaraan mee te werken, het vandalisme te helpen bestrijden en discipline betreffende de kleedkamers te waarborgen. Het bestuur heeft er alle vertrouwen in dat Voorwaarts in de komende jaren een gezonde vereniging blijft.

lv10

lv11